Wil je overstappen van ICT-beheerder of juist voor het eerst met een ICT-beheerder in zee gaan? We praten bij Yellow Spring regelmatig met ondernemers die zo’n overstap lastig of spannend vinden. Je systeem gaat tenslotte op de schop, hoe verloopt dat? Kun je wel ongestoord doorwerken? Om wat vragen weg te nemen, nemen we je mee in de stappen die wij zetten wanneer we je ICT-beheer voor je gaan doen.
Stap 1: goed kennismaken
Wie zijn jullie en wat hebben jullie nodig? Hoe kan ICT jullie helpen om verder te groeien? En hoe kunnen wij dat voor jullie waarmaken? De eerste stap is goed kennismaken en kijken of we bij elkaar passen. Daarbij ratelen we geen technisch ICT-verhaal af, maar kijken we naar jouw behoeftes en vertellen we in heldere taal wat we voor je kunnen betekenen.
Benieuwd wat we allemaal voor je kunnen doen? Lees hier hoe ICT-beheer op z’n Yellow Springs eruit ziet >
Stap 2: inventarisatie van de infrastructuur
We starten met een technische inventarisatie van je infrastructuur. Wellicht zijn er tijdens onze gesprekken al zaken naar voren gekomen die verbeterd kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan het inrichten van basis-securityfunctionaliteiten. Dat soort taken voeren we eerst uit, zodat we een stevige basis hebben van waaruit we je ICT gaan beheren.
“Yellow Spring heeft naar ons hele systeem gekeken en ons uit onze comfort zone geduwd” - Lees hier de testimonial van Euromobil Nederland >
Stap 3: een transparante overeenkomst
Vervolgens maken we de papieren in orde. We vinden het belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn, dus we doen niet aan kleine lettertjes. Veel gaat in overleg; wil jij bijvoorbeeld een contract dat maandelijks opzegbaar is, dan is dat geen probleem. We bepalen ook samen de startdatum van het beheer.
Stap 4: de achtergrond inrichten
We gaan je ICT-beheer op de achtergrond inrichten. We stellen dan onder andere de monitoring in, zetten je klantportaal klaar en maken een updateschema. Daar merken jij en je mensen niets van; jullie hebben geen last van de komende wisseling van ICT-partner en jullie systeem blijft gewoon beschikbaar zoals jullie gewend zijn.
“Yellow Spring zette op de achtergrond onze data naar de cloud en bracht onze mailboxen terug van 22 naar 5” - Lees hier de testimonial van Masskas >
Stap 5: kennismaking met je mensen
Kort voordat we starten met het beheer komen we bij je op locatie om kennis te maken met je mensen. We stellen onszelf voor, vertellen je medewerkers hoe ze ons kunnen bereiken en we nemen jullie mee in wat jullie van ons mogen verwachten. Zo hebben we een goede basis om de samenwerking tot een succes te maken.
Stap 6: aan de slag met je ICT-beheer
Daar gaan we, we zijn gestart met je ICT-beheer! Dat voeren we zo volledig mogelijk uit: we willen graag veel werkzaamheden in het beheer meenemen, zodat je geen onverwachte facturen krijgt en je precies weet waar je aan toe bent. En: in het kader van transparantie kun je door middel van je klantportaal meekijken met wat we allemaal doen.
Het vervolg: innovatie en samen groeien
Als je beheer eenmaal loopt, gaan we niet achterover leunen. Overal zijn tenslotte kansen te vinden en die brengen we graag gevraagd en ongevraagd bij je onder de aandacht. We komen periodiek bij je langs om te kijken hoe het gaat en denken actief mee over hoe we jouw organisatie kunnen ondersteunen en laten groeien. Daarbij ligt de nadruk op de thema’s die voor jou en jouw branche van belang zijn.