Lens Concept is een grote speler op de Europese markt voor contactlenzen. Hun doel: uitbreiden richting het Midden-Oosten en daarbij betrouwbaar en oplossingsgericht blijven. Helaas ondersteunde hun ICT daar in het verleden niet altijd bij: ze werden regelmatig geconfronteerd met server downtime en lange wachttijden bij de supportlijn van hun ICT-partner. Daar moest wat aan veranderen, vonden Michel van der Sommen en zijn collega’s.

“Dus gingen we op zoek naar een andere partij; een partij waarmee we een vertrouwensband konden opbouwen,” vertelt Michel. “Maar dat was lastig, omdat we zelf weinig ICT-kennis hebben.” Na met meerdere partijen om tafel te hebben gezeten, viel de keuze op Yellow Spring. “Dat was vanwege het jonge en het avontuurlijke. Maar zeker ook hun enthousiasme en persoonlijke aanpak.”
 

Hobbels worden vlot opgelost

Inmiddels beheert Yellow Spring de hele ICT van Lens Concept en is de vertrouwensband een feit. Natuurlijk zijn er weleens hobbels op de weg, zegt Michel, maar die worden vlot opgelost. “Zo hadden we eens een probleem met de internetkabel. We liepen het risico dat het internet afgesloten zou worden, maar dat kon natuurlijk niet. We moeten gewoon door. Yellow Spring heeft er toen alles aan gedaan om de verbinding over te nemen van de kabelbeheerder. Zo heeft Matthijs ervoor gezorgd dat de internetverbinding bleef werken.” Een 5G-noodoplossing die Yellow Spring op het kantoor plaatste, hoefde daarom gelukkig niet gebruikt te worden.
 

Opleidingsuurtje tussendoor

Een stukje persoonlijke aandacht dus, wat voor zekerheid en vertrouwen zorgt. “Absoluut. Yellow Spring komt met alle plezier even langs om ons dingen uit te leggen. Bijvoorbeeld toen we overgingen naar Office365; dat vonden we best even spannend. Bart heeft ons toen tussendoor een opleidingsuurtje gegeven, waardoor we er nu beter mee werken.”
 

“Niet meer terug naar vóór Yellow Spring”

Sinds de samenwerking met Yellow Spring is gestart, zijn er flinke verbeteringen doorgevoerd in het primaire proces van Lens Concept. Michel en zijn collega’s werken met betere apparatuur en snellere software. Alle data is van een fysieke server naar een beveiligde plek in de cloud gegaan. Door het gebruik van hun laptops zijn de medewerkers van Lens Concept flexibeler. En hun ICT is overall betrouwbaarder, waardoor ze zelf optimaal kunnen werken.
 
Michel: “Het is allemaal beter sinds we bij Yellow Spring zitten. Iedereen hier is positief over de samenwerking en niemand wil meer terug naar hoe het was vóór Yellow Spring. We kunnen echt op ze bouwen.”