Medewerkers van bedrijven en organisaties zijn gemiddeld vijf uur per maand kwijt aan het oplossen van computerproblemen. Misschien hebben jullie er ook vaak last van dat dingen niet werken zoals je zou willen. Wij raden je dan, natuurlijk, aan om je ICT-beheer uit te besteden, maar dat zeggen we niet omdat we deze service aanbieden. Naast de cijfers van dit onderzoek zijn er meer redenen waarom dit verstandig is.
Reden 1: Focus op je eigen business
ICT is een vakgebied waar je misschien wel iets vanaf weet, maar wat niet je core-business is. Het liefst wil jij je focussen op jouw vakgebied. Als jij je ICT-beheer uitbesteedt, weet je zeker dat alles goed geregeld is en kun jij je focussen op waar jij het allerbeste in bent: jouw eigen expertise.
Reden 2: Kosten besparen
Je bespaart een hoop geld als je geen ICT-team hoeft op te tuigen en de kennis van die personen niet up-to-date hoeft te houden. Daarnaast zijn kosten van hardware, software en licenties via een externe partij vaak goedkoper, omdat zij dit in grotere aantallen kunnen aanschaffen en daardoor korting krijgen.
Reden 3: Meer expertise en een verbeterde beveiliging
Het uitbesteden van je ICT-beheer betekent ook dat je in een keer veel kennis in huis haalt. ICT-experts zorgen er zelf voor dat ze continu worden bijgeschoold en op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Zo is bijvoorbeeld ook je beveiliging in goede handen. Is er een nieuw risico? Dan weten zij daar als eerste vanaf en ook hoe ze jullie daar zo goed mogelijk tegen kunnen beschermen.
Reden 4: Schaalbaarheid
In bijna elke sector bestaat het: pieken en dalen. Heb jij op een piekmoment net wat meer ICT-service nodig? Dan is dat wanneer je het uitbesteedt heel makkelijk te regelen. Een stuk makkelijker dan dat de helft van je ICT-team niets te doen heeft op de rustige momenten. Juist bij piekmomenten is het fijn om zo snel mogelijk de juiste personen en service te hebben als dat nodig is.
Reden 5: Ondersteuning en continue service
Technische problemen wil je zo snel mogelijk opgelost hebben. Je wil niet hoeven wachten totdat iemand in je team tijd heeft, want minimale downtijd is voor de meeste bedrijven van groot belang. Wanneer je je ICT-beheer uitbesteedt, betaal je ervoor dat jouw probleem zo snel mogelijk opgelost wordt. Daar zal de externe partij dan ook meteen tijd voor maken.